Stora „Roland Garros“ piniginė

Roland Garros - per 30 metų, į kitą planetą
1980 1989 1998 2004 2007 2009 2011
0,3 2,31 68,2 103 118 137 151
Lentelėje pateikiamas „Roland Garros“ turnyro apyvartos augimas (mln. eurų) per pastaruosius 30 metų.

Tenisas ir verslas „Roland Garros“ turnyre sulipę lyg Siamo dvyniai
„Roland Garros“ turnyras – pagrindinė Prancūzijos teniso federacijos (FFT) finansų karvutė. Visi čia – ir rėmėjai, ir žiūrovai – suneša pelną.

Žiūrovas perka bilietą, norėdamas pamatyti žaidėjus, kuriems mokami geri honorarai, o stambiausios verslo bendrovės nuomojasi išskirtinius salonus svarbiems asmenims, norėdamos prisivilioti klientų, kurie dažniausiai net nesiruošia stebėti teniso dvikovų.

Čia visi susitinka spręsti savo reikalų. Vienintelį „Didžiojo kirčio“ turnyrą ant grunto organizuojanti FFT vien pernai susišlavė 151 mln. eurų – 83 proc. savo metinio pelno.

„Kai užklumpa sunkūs laikai, krizės, visuomet geriausiai išsilaiko patys didžiausi. Mums reikia kasdien kautis dėl naujų partnerių ir ieškoti naujų klientų. Dirbti sunkiau, bet galų gale mūsų sąskaitos auga“, – nuo dienraščio „L’Équipe“ neslėpė „Roland Garros“ turnyro direktorius Gilbertas Ysernas, kurio biuras įsikūręs po pagrindine Philippe’o Chatrier aikštele.

2012-aisiais „Roland Garros“ organizatorių pajamos turėjo išaugti penkiais procentais. Turnyro pelnas gerai subalansuotas: 18 proc. sudaro lėšos už parduotus bilietus, 33 proc. – televizijos transliacijų teisės, 22 proc. – verslo partneriai ir 20 proc. – viešieji ryšiai, o dar 7 proc. atneša pajamos už parduotą turnyro atributiką.

„Šis balansas – svarbiausias mūsų turnyro sveikatos elementas. Kai kuri nors sritis susiduria su sunkumais, padariniai yra minimalūs“, – neslėpė G. Ysernas.

„Roland Garros“ pajamas sudaro keturi svarbiausi šaltiniai.

49 mln. eurų – už transliacijų teises
(15,5 mln. eurų sumoka vien „France Televisions“)

„Roland Garros“ – geriausiai matomas „Didžiojo kirčio“ turnyras. 2011-aisiais 137 televizijos stotys tenisininkų dvikovas transliavo 178 šalyse.

Vien „France Televisions“, pagrindinis varžybų transliuotojas nuo 1987-ųjų, už transliacijų teises pernai sumokėjo 15,5 mln. eurų.

„Mūsų prioritetas – kuo daugiau mačų turi būti transliuojama tiesiogiai. Neseniai mes net atsisakėme labai pelningos sutarties, nes nesutikome, kad būtų rodomi tik įrašai. Ši tiesioginių transliacijų manija – pagrindinė mūsų jėga“, – įsitikinęs G. Ysernas.

2011-ųjų moterų finalą, kuriame susitiko Li Na ir Marija Šarapova, tiesiogiai stebėjo 35 mln. kinų, o finalinę Rafaelio Nadalio ir Roger Federerio dvikovą vien per kanalą „France 2“ matė 5,3 mln. prancūzų.

„Tai geriausių futbolo rungtynių auditorijai nenusileidžiantis skaičius“, – džiaugėsi televizijos „France 2“ Sporto skyriaus vadovas Danielis Bilalianas.

28 mln. eurų – pajamos už bilietus
(Vidutinė bilieto kaina – 59 eurai)

Pernai visas turnyro kovas „Roland Garros“ aikštyne iš viso stebėjo 465 tūkst. žiūrovų – t. y. po 35 tūkst. per dieną.

Vien pajamos už bilietus padidėjo 800 tūkst. eurų, palyginti su 2010-ųjų turnyru.

Bilietai į turnyrą kainuoja nuo 17 iki 110 eurų. Vidutinė vieno bilieto kaina – 59 eurai, tačiau net 21 proc. bilietų kainuoja mažiau negu 25 eurus.

„Mes stengiamės išsaugoti nedidelių kainų tradicijas, palyginti su kitais renginiais. Be to, mūsų bilietai galioja ilgiau negu kitur, – pasakojo G. Ysernas. – Mes esame federacija, o ne tik pelno siekianti verslo bendrovė. Kaina negali tapti barjeru tiems, kurie nori atvykti pasižiūrėti teniso. Bet natūralu, kad kainos neišvengiamai kasmet po truputį auga.“

Dar 2004-aisiais turnyro organizatoriai pradėjo projektą „Vakaro lankytojas“. Pernai 12 183 žiūrovai apsilankė varžybose nuo 16 val. vakaro už specialią 12 eurų kainą.

30 mln. eurų – pajamos iš viešųjų ryšių
(Minimali vardinio kvietimo kaina – 480 eurų)

„Roland Garros“ ložės veikia nuo 1928-ųjų, kai buvo pastatyta pagrindinė aikštelė.

Turnyro partneriai į jas nuolat kviečia savo klientus. Dažniausiai po pietų „Le Village“ – specialiai verslo bendrovėms skirtuose uždaroje erdvėje įkurtuose restoranuose.

„Mes buvome šio verslo modelio pionieriai. Patys sukūrėme tokią viešųjų ryšių paslaugą, sugalvodami „Le Village“ erdvę“, – didžiavosi G. Ysernas.

Pernai maždaug 80 tūkst. svečių apsilankė šioje privačioje erdvėje.

„Roland Garros“ turi 258 ložes, skirtas 4–6 asmenims, ir 20 ložių, kuriose yra po 28 vietas.

Organizatoriai yra sudarę sutartis su trimis bendrovėmis („Havas Sports & Entertainment“, „Sportfive“ ir „Quaterback“), kurios turi teisę pardavinėti turnyro paketus verslo įmonėms.

„Quaterback“ siūloma viena vieta svečiui kainuoja nuo 480 eurų. Į šią kainą įeina pietūs (užkandis, karštasis patiekalas, desertas, gaminami prabangaus restorano virėjų, gėrimai iš atviro baro, „Roland Garros“ ženklu pažymėta dovana ir pirmos kategorijos žiūrovo vieta Philippe’o Chatrier ar Suzanne Lenglen aikštelėse.

Tas pats paketas vienam svečiui per vyrų finalą kainuoja 1 220 eurų.

Turnyro organizatoriai taip pat tiesiogiai siūlo išsinuomoti ložes ne tik 15 turnyro dienų, bet ir ilgesniam laikui. Ložės keturiems asmenims nuoma Philippe’o Chatrier aikštelėje trejiems metams atsieitų nuo 52 500 iki 69 500 eurų per metus.

Norėdami rezervuoti vieną iš 19-os 50 kv. m terasų su tentais „Le Village“ teritorijoje, turėtumėte pakloti apie 325 tūkst. eurų. Į šią kainą neįtrauktos maitinimo paslaugos, bet ji suteikia galimybę turėti 30 vietų pagrindinių aikštelių ložėse.

33 mln. eurų – pajamos iš rėmėjų
Nuo 1973-iųjų turnyrą remia bankas „BNP Paribas“. Be pagrindinio rėmėjo, „Roland Garros“ dar turi devynis oficialius partnerius, kurių gretose – „Lacoste“, „Perrier“ ir „Peugeot“, ir devynis oficialius tiekėjus, tarp kurių yra „Babolat“, „Nespresso“ ar „Rexona Men“.

Rinkdamiesi partnerius turnyro organizatoriai išnaudoja ištikimybės kortą: visos rėmimo sutartys pasirašomos nuo trejų iki penkerių metų laikotarpiui.

„Mūsų partneriai keičiasi retai, – pripažino G. Ysernas. – Ieškome bendrovių, kurios padėtų mums augti. Esame labiau linkę rinktis garsias tarptautines bendroves, o ne prancūziškas įmones.“

IBM emblema prie „Roland Garros“ aikštyno galinės linijos puikuojasi jau 27-erius metus.

„Mes esame technologiniai turnyro partneriai, tačiau nesame rėmėjai, tiesiogiai atnešantys pinigus, – sakė „IBM France“ rinkodaros vadovė Claire Herrenschmidt. – Prižiūrime oficialią turnyro interneto svetaine, pateikiame turnyro statistiką ir rezultatus realiuoju laiku, šią informaciją perduodame ir televizijos transliuotojams bei mobiliųjų telefonų turėtojams.“

Greta žmogiškųjų ir logistikos resursų, kurie būtini renkant ir apdorojant visus duomenis, IBM taip pat turnyrui dar skiria ir finansinės paramos, tačiau šios sumos nenori atskleisti.

Vis dėlto milžiniškos partnerės investicijos sugrįžta, nes per 15 turnyro dienų jos emblema švyti visur. Pernai vien oficialioje turnyro interneto svetainėje 330 mln. puslapių peržiūrėjo 11 mln. unikalių vartotojų.

„Mums svarbiausia, kad teniso sirgaliai galėtų įsitikinti mūsų technine kompetencija“, – teigė C. Herrenschmidt.

Tačiau IBM vadovai skrupulingai skaičiuoja ir tas sekundes bei nuotraukas laikraščiuose ir žurnaluose, kur kartu su tenisininkais mirga ir trys bendrovės pavadinimo raidės.

2011-aisiais įmonės emblema per valandą buvo matoma net 21-ą minutę. Išvertus šiuos skaičius į reklamos kalbą, tai reikštų, kad per 15 turnyro dienų buvo paleisti net 472 753 reklaminiai IBM klipai.

59 mln. eurų – grynasis pelnas (2011 m. turnyro)

72 proc. - metų infliacijos rekordas!
Puodelio kavos kaina „Bar de la Presse“ per metus išaugo nuo 1,23 iki 2,12 euro. Andy Murray’aus motina socialiniame tinkle „Twitter“ atvirai stebėjosi puodelio kapučino kaina viename iš „Roland Garros“ barų: „Aš ką tik sumokėjau 4,66 euro už miniatiūrinį puodelį kapučino žaidėjų bare. Už tokią kainą jį man galėtų patiekti George’as Clooney.“

„Roland Garros“ išlaidos
21 mln. eurų, skirti žaidėjų premijoms ir jiems išlaikyti, sudaro didžiausią turnyro organizatorių išlaidų dalį.

18 mln. eurų – žaidėjų premijoms
(6,55 mln. eurų nugalėtojams)

Jonathanas Dasnières de Veigy užima 157-ąją vietą pasaulio reitinge, tačiau gavo vardinį kvietimą, kuris jam suteikė galimybę pirmąsyk dalyvauti pagrindiniame vyrų turnyre.

Nors prancūzas jau pirmame rate pralaimėjo Juanui Carlosui Ferrero, jis į kišenę įsidėjo 18 tūkst. eurų premiją. „Roland Garros“ turnyre kairiarankis tenisininkas uždirbo daugiau negu per visą sezoną iki tol, kai savo sąskaitą papildė 16 tūkst. JAV dolerių (12 719 eurų).

„Man, visus metus dalyvaujančiam tik „Challenger“ turnyruose, pirmo rato premija labai svari, – neslėpė J. D. de Veigy. – Tai tiesiog gurkšnis oro, kuris leis toliau keliauti į turnyrus kartu su treneriu.“

500 tūkst. eurų – žaidėjams apgyvendinti
Žaidėjai gauna 250 eurų pašalpą per dieną, skirtą nakvynės išlaidoms. Žaidėjas ją gauna tol, kol dalyvauja turnyre, ir dar tris papildomas naktis.

„Turiu netoliese butą, todėl turnyro metu miegu namuose, – prisipažino J. D. de Veigy. – Galėjau paprašyti, kad tie 250 eurų, skirtų vienai nakvynei, būtų pridėti prie 18 tūkst. premijos už pirmą ratą, bet aš pasirinkau kitą variantą. Dienpinigius išleidau, užsakydamas viešbučio kambarį savo tėvams. Turnyro rengėjai mums nurodo 15 viešbučių – savo partnerių – sąrašą, kuriuose galime užsisakyti kambarius specialia kaina – nuo 150 iki 350 eurų už naktį.“

73 tūkst. eurų – žaidėjams pamaitinti
Kiekvieną dieną žaidėjui į kortelę pervedama po 33 eurus, kuriuos jis gali išleisti turnyro restoranuose. Dauguma žaidėjų šią sumą išnaudoja pietums. Vakare jie dažniausiai valgo savo namuose arba viešbučių restoranuose. J. D. de Veigy vakarieniauja namie.

Kartais žaidėjas moka:

25 eurus

Už raketės stygų įtempimą
Tenisininkams padėti kiekvieną akimirką pasiruošusi „Babolat“ komanda. 2011-ųjų turnyre ji įtempė 3 563 raketes, t. y. gavo 89 075 eurų pelną.

0 eurų

Transportas
Žaidėjai keliauja į varžybas nemokamai, nes turnyro organizatoriai padengia visas transporto išlaidas. Tenisininkus vežioja 114 automobilių, kuriuos turnyrui suteikia ilgametis partneris bendrovė „Peugeot“.

0 eurų

Kiekvienas žaidėjas gauna tris akreditacijas: savo treneriui ir dviem svečiams.
Tenisininkai taip pat gali pasinaudoti 14 nemokamų vietų, jeigu žaidžia Philippe’o Chatrier aikštelėje, 12 – jei Suzanne Lenglen aikštelėje, 10 – jei 1-ojoje aikštelėje ir 4 – jei kitose aikštelėse.

Nuotraukoje Suzanne Lenglen aikštelė